Sökmotoroptimering och sökmotormarknadsföring – SEO och SEM

Kortsiktigt eller långsiktigt perspektiv

Vill ni arbeta långsiktigt och lägga en grund för en ökad trafik till er webbplats på sikt så fokuserar vi extra mycket på organisk trafik. Vi arbetar då med teknisk seo, innehåll, analyser av nyckelord och backlinks, och ser över webbplatsens struktur och möjligheter till att ranka bättre. Vid ett mer kortsiktigt perspektiv kommer vi blanda in mer marknadsföring för att snabbare generera trafik. Upplägget då är att ni betalar mer direkt för den trafik som genereras.

Viktiga steg i SEO-arbetet

Teknisk SEO – analys och åtgärder

En grundläggande teknisk analys av webbplatsen för att se till så att förutsättningarna som behövs för SEO-arbetet finns på plats.

Sökord/nyckelordsanalys

Analys av vilka sökord som ni bör och vill ranka på. Här tittar vi på vad som kan förbättras för de sökord ni rankas på nu, vilka sökord era konkurrenter rankar på och spånar idéer på helt nya ingångar vad gäller sökord.

SEO-innehåll

Vi ser över befintligt innehåll ur ett SEO-perspektiv. Inte minst eventuella produkt- eller tjänstesidor. Men vi kommer även utifrån nyckelordsanalysen ta fram nya sidor med innehåll i syfte att bättra er rankning.

Backlinks

Vi skapar oss en bild hur länkningen ser ut till er sida, jämför med konkurrenter och söker lösningar för att öka antalet länkningar till er webbplats.